Co je cvičení port de bras?

Také byste chtěli mít pevné ruce? A hlavně ladné? Jednou z možností, jak toho docílit, je cvičení port de bras. Co to vlastně je? Na čem je založené? A jaké jsou jeho základy? To vám řeknu v tomto článku.

Co je port de bras?

Port de bras je speciální cvičení vycházející ze scénického tance a hlavně z baletu, kdy skutečně skoro každý cvik doprovází ladné pohyby rukou. Port de bras propojuje dohromady posilování s váhou vlastního těla a strečink. Najdete v něm dokonce i některé jógové pozice, nebo pozice pilates. Zakladatelem oboru je Julio Dieguez Papi (fyzioterapeut, mezinárodní prezentér a školitel aerobních a body&mind forem ze Španělska).

K čemu je dobré?

Jedná se o cvičení, které se zaměřuje na posílení rukou, zlepšení rovnováhy a držení těla, na získání ladnosti a elegance pohybů. Zlepšíte se i koordinace pohybů a jejich návaznost. Zkrátka port de bras je cestou k eleganci a grácii a navíc k posílení těla i ducha. Z toho všeho je jasné, že se jedná o cvičení Body and mind. Je to úžasná příležitost, jak vypnout hlavu a soustředit se jen na konkrétní pohyby a jejich správné provedení. A na to, jen tak si zatančit.

Jak na něj pohlížím já?

Cvičení port de bras je vhodné skutečně pro každého. Začít s ním můžete kdykoliv. Protože je to cvičení pomalé, je možné ho pořádně procítit a sledovat skutečně každý pohyb a zároveň každý pohyb dotáhnout až do konečků prstů. Jakožto milovnici baletu mi je velmi blízké. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že právě díky tomuto cvičení je možné krásně vypracovat a vytvarovat ruce nejen “do plavek”. Jsou také díky cvičení silnější.

V následujícím videu, které jsem pro vás připravila, rozebírám úplně základy cvičení port de bras a jednotlivé baletní pozice rukou. Pak jsem přidala pár jednoduchých cvičení zaměřených na ladnost, protažení a rovnováhu. A samozřejmě také na koordinaci. To vše v 17 minutách. Tak si pojďte se mnou zacvičit!

 

4 thoughts on “Co je cvičení port de bras?

  1. Takhle po ránu se na to strašně hezky dívá, takové pěkně vláčné, pohodové, zkrátka tak akorát na ten ranní rozjezd, žádná divočina :).

  2. Port de bras znám, protože jej cvičí má mamka. Osobně mám raději jógu, ale toto je také velmi nenásilné, přirozené pro tělo a zároveň možnost, jak si hezky zpevnit ruce a narovnat záda :). Ráda si odpoledne pustím celé video. Takto z ukázky, kterou jsem si přehrála, vypadá cvičení v tvém provedení krásně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share via
Copy link
Powered by Social Snap