Cvičení

Svět je jedno veliké fitko, aneb Jak hledat pohyb kolem sebe?

Také vnímáte pohyb jako něco nedostupného, jako něco, na co si musíte vyhradit konkrétní čas a ideálně se při tom zpotit? Ale co když to takhle vůbec není? Co když vám řeknu, že je pohyb všude kolem vás a že se můžete hýbat třeba na zastávce MHD, v lese, nebo třeba v kuchyni! Zajímá vás jak? pak čtěte!

Zapomeňte na předsudky

Na pohyb si musím vyhradit hodinu času a musím jít do fitka: Možná jste se s tím už také setkali. Na pohyb si skutečně nemusíte vyhradit hodinu času a dokonce ani kvůli němu nemusíte jít do fitka. A ne, nemusí vás to ani bolet! Proč? Protože pohyb je něco, co je všude kolem nás, jen je třeba si to uvědomit a nebrat ho jako něco, co je kdesi na „piedestalu“ a co není dosažitelné „pro všechny“ a hlavně jako něco, co není dosažitelné „vždy“.

Pohyb musí bolet a musím se při něm zpotit: pohyb vás skutečně nemusí bolet. Naopak. Správný pohyb pomůže od bolesti, uleví a pohladí vaši duši. U pohybu se dokonce nemusíte ani zpotit. Není to potřeba. Lehký a malý pohyb, praktikovaný třeba jen pár minut v průběhu dne, je mnohem lepší, než nic.

Jak využít k pohybu město, nebo kuchyň?

K pohybu můžete využít město, přírodu, ale třeba i kuchyň. Jak?

Ve městě můžete využít třeba chvíli, když čekáte na příjezd MHD. Můžete se třeba zkusit alespoň trochu narovnat, nebo se třeba zaměřit na dech. Můžete přešlapovat z jedné nohy na druhou, nebo se můžete pohupovat na špičky, na paty a tím potrénovat vaše kotníky a ještě váš střed těla. To samé můžeš udělat v kuchyni při vaření.

Přímo v MHD pak můžete třeba opět trénovat rovnováhu. Nesedejte si, za jízdy stůjte někde blízko tyče a zkuste alespoň chvíli balancovat. Stejně tak jezdící schody – proč se s nimi vyvézt, když je můžete prostě celé vyjít?

Jak využít k pohybu přírodu?

A v přírodě? Tam je možností! Můžete jednoduše zavzpomínat na dětství a zkusit vylézt na nějaký strom, případně zkusit přejít padlý kmen, který pak ještě můžete přeskakovat ze strany na stranu, nebo po něm lézt po čtyřech a zapojit tak všechny svaly na těle.

Přecházení kmenu nabízí krásné trénování stability, protože přecházíte nerovný povrch a každou nerovnost tak budete muset vyrovnávat právě pohybem. A tak potrénujete stabilitu vnější i vnitřní. 

Případně někde v lese pak můžete soutěžit v tom, kdo nanosí co nejrychleji co nejvíce šišek, kamenů, nebo třeba větviček na jedno určené místo. Můžete tak krásně pocvičit jemnou motoriku a ještě si při tom zaběhat.

Shnutí 

Jak vidíte, možností k pohybu je skutečně všude kolem více, než dost. V příštím článku vám nějaké konkrétní typy odhalím i s jedním videem. Nebojte se hledat pohyb kolem sebe. Naopak. Pohyb je radost! Tak si ho zamilujte!

A pokud máte děti, sledujte je! Ony totiž moc dobře ví, jaký pohyb je ten nejlepší. Protože jakákoliv hra je zkrátka super na rozhýbání se a pohyb hrou je to nejlepší, co můžete do života zařadit. Proč? Protože v tu chvíli nebudete ani vědět, že se hýbete.


Pro více tipů mě můžete sledovat na mém Instagramu a YouTube. A pokud byste chtěli s rozpohybováním pomoci, můžete se podívat na nabídku mých služeb pohybového koučinku a tanečně-pohybové terapie. 

Vaše Anděla

Mladá dívka s duší umělce. Nadšenec. Milovnice tance, literární tvorby a přírody. Nepohrdne ani kvalitní kulturou, vážnou hudbou a dalšími podivnostmi. Třeba jako převlékání do kostýmů. Zkrátka zcela normální člověk!

2 komentáře

Zanechat Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap